Michelle a.k.a. Aussiemies over ME/CVS!

Brisbane, Rockhampton - Myella, Whitsunday Islands, Magnetic Island, Cairns en Darwin

Lieve allemaal,

Hierbij weer eens een update van mijn kant! Tjonge wat is die tijd toch snel gegaan en wat heb ik al weer een hoop gezien en meegemaakt. Ik sta er zelf versteld van!

Na het vertrek van mijn familie heb ik nog enkele dagen in Brisbane doorgebracht en ik ben onder andere voor een 2de keer naar Australia Zoo geweest. Het was wederom erg gaaf. Dit keer heb ik ook de behind-the-scenes tour in het wildlife hospital gedaan en dat was heel bijzonder. Wat een geweldig werk doen die mensen!

Vervolgens ben ik op de Greyhound bus gestapt voor mijn eerste paar kilometers langs de oostkust.We zijnin 14 uur (!!) naar Rockhampton gereden. De eerste keer op de bus...is hij meteen kapot! Na 2 uur wachten hadden we een nieuwe bus, maar dat maakte de reis dus nog wel weer een stukje langer. In Rockhampton aangekomen bleek het ijskoud te zijn. Het was verreweg de koudste nacht in tijden geweest en zonder heater was het echt bibberen geblazen haha! De volgende dag heb ik Rockhampton bekeken: het is een klein, weinigzeggend stadje...echt een outback gebied. Gelukkig werd ik de volgende dag opgehaald voor de farmstay. Dit hield in dat ik op 120km ten westen van Rockhampton 3 dagen en 2 nachten op een cattle station (koeien boerderij) verbleef. 's Ochtends gingen we zo'n 2 uur paardrijden - met een doel (zo hebben we een keer de koeien van de ene paddock naar de andere verplaatst). Vervolgens was er de mogelijkheid om eieren te verzamelen, de koeien te melken ofmet de 2 huisvogels te spelen. Daarnaast was er elke middag de keus uit een 4WD farmtour of motor rijles. Op de 4WD hebben we onder andere een keer het hek gerepareerd en de paarden te eten gegeven. Al met al was dit een enorm geslaagd verblijf. ik heb er echt super van genoten en zou zo weer voor een paar weken naar terug kunnen! Heerlijk!

Na Rockhampton was het wederom een lange busrit (6 uur) naar Airlie Beach. Dit is een superklein stadje....1 straat, helemaal vol met toeristenwinkeltjes, restaurantjes, hostels en reisbureau's en dat is het. Van daaruit heb ik een 2 daagse (+ 2 nachten) cruise gemaakt naar de Whitsundays Islands, een prachtige eilanden groep voor de ooskust en 'gateway to the great barrier reef'. Ik zat op een tall ship met echte zeilen en we hebben o.a. het grootste eiland met bounty strand bezocht en 3x gesnorkeld bij het reef. We hebben ook verschillende schilpadden gezien, een dolfijn en 2 walvissen! Helemaal gaaf!

Na Airlie beach was het weer een 5 uur lange busrit naar Magnetic Island. Een echt vakantie eiland (en prachtig dat het er is!) voor de kust van Townsville. Ik heb daar heerlijk 3 dagen echt vakantie gevierd: lekker op het strand gelegen en een koala sanctuary bezocht.

vanuit Magnetic Island was het nog eens 6 uur naar Cairns. Cairns isechtweer een wat grotere stad en bij het binnenrijden van de stad waren alle meiden duidelijk zichtbaar erg blij met de 'enorme' variatie aan winkels haha. Cairns is een gezellige stad, niet heel groot, maar het is in iedergeval van een groter formaat dan de stadjes die ik daarvoor heb aangedaan. na een dagje stad, ben ik op een 2 daagse trip naar Cabe Tribulation gegaan. CabeTribulation is eenheel klein stadje midden in het oudste regenwoud van de wereld. Om daar te komen moet je eerst de daintree river over en we hebben daar meteen een croc cruise gehad en er ook 1 gezien. We hebben enkele wandelingen doorhet regenwoud gemaakt wat echtprachtig was. Helaas was het weer niet zo goed en werd daardoor mijn trip naar het reef afgelast. In plaats daarvan heb ik nog maar een wandeling gemaakt.

En toen was het al weer tijd om per vliegtuig van Cairns naar Darwin te vliegen! In Darwin is het bijna constant 30 -35 graden, strakblauwe hemel en zon. En dat was het ook toen ik er was! heerlijk. Na een kort nachtje ben ik de volgende dag meteen op een 3 daagse tour naar Kakadu national park en Litchfield national park gegaan. Ook op deze trip heb ik wederom enorm veel mooie dingen gezien en meegemaakt: van een traditionele verwelkoming door Aboriginals; een prachtige wildlife en croc cruise op de Mary river; een bezichting van aboriginal rock art; en 360 graden uitzicht over de wetlands; een zware 45min rotsbeklimming naar een waterval;echte4wd actie; tot het zwemmen in'nature's 5 star spa'.Ik blijf er bij: de outback is prachtig en zo bijzonder....het isgewoon niet te beschrijven! Ik hoop dat de foto's misschien een klein beetje kunnen duidelijk maken wat ik bedoel.
Bij terugkomst van de tour heb ik de Mindil sunset markets bezocht en een tattoo laten zetten......eentje die na 4 dagen weer weggaat wel te verstaan! Haha. De tattoo zit op mijn linker onderarm en het is southern cross (een sterrencomplex dat hier te zien is) met een zwaluw erin. Bekijk de foto's maar, dan zegt het vast meer! :D

Na een dagje Darwin ben ik om 2.40u naar Adelaide gevlogen en daar ben ik nu! Heb net mijn eerste dagje erop zitten. Wat is dit toch een heerlijke stad! Helemaal leuk. Vanavond ga ik met een vriendin naar een footy game! Heb er zin in!
Ik heb nog 3 dagen hier en op de 12de vlieg ik terug naar Melbourne - geelong, waar ik nog 10 dagen bij vrienden verblijf, voordat ik op de 22ste weer terug naar Nederland vlieg. Wat zal dat raar zijn zeg om weer terug te gaan! Moet zeggen dat ik er nog niet echt naar uit kijk, maar dat hadden jullie zelf ook vast al wel bedacht haha!

Nou dat was het weer voor deze keer. Hieronder nog de links naar mijn foto's:

Een deel nog van de reis met de familie en daarna alleen
http://www.facebook.com/album.php?aid=96718&id=715101793&l=57634894de

Mijn reis alleen tot aan Darwin
http://www.facebook.com/album.php?aid=99533&id=715101793&l=4ca9cbd40d


Tot heel snel allemaal!
Heel veel liefs,
Michelle

Reacties

Reacties

ellen aka je tante

Weer heeeelemaal bijzonder geweldig.
Een tattoe...waaaa Mies gaat los....ow gelukkig.....een neppertje..pffft

Mama

Alles met veel interesse gelezen, toen naar de foto's gegaan en helemaal vergeten een reactie te geven op jouw verhaal. Gelukkig meldde je het even...haha.
Dus bij deze;
Het wordt eentonig, maar wat een GEWELDIGE belevenissen weer!!! En ook weer zo enig vertelt!!OOk de foto's zijn prachtig!!!
XXX
Mama

oma

Lieve Michelle,
Wat weer een prachtig reisverhaal en geweldige foto's!!!!!
Wens je beterschap en nog fijne dagen
bij je gastfamilie .Doe ze maar de groetjes van mij.
dikke kus, Oma.

Lonneke

Nou mies, nog maar een paar dagen! Ik hoop dat je geniet in Melbourne. Wij kijken er wel naar uit om je weer terug te zien hoor! Hoe is het nou met je gezondheid? Je antibiotica kuur is voorbij? De 23e dus terug en dan de week erna gelijk beginnen met colleges? Ik spreek je snel en geniet nog even! liefs lon

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!