Michelle a.k.a. Aussiemies over ME/CVS!

Ballarat, assignments, exams, saying goodbye and hello

Lieve allemaal,

Hier weer een update van mij. Het is de laatste avond dat ik in mijn kamertje op de campus door zal brengen. De familie zit inmiddels in de lucht op weg naar hier en ik heb mijn koffers deels gepakt.

Afgelopen 2 weken hadden we toetsweek en dus heb ik vooral geleerd. Mijn eerste tentamen, psychologie - 120 multiple choice questions, ging behoorlijk goed en ik denk dan ook wel dat ik dat gehaald heb.

Vorige week zaterdag zijn Narelle, Sarah en ik naar Ballarat gegaan, een stad op een uurtje rijden ten noord-westen van Geelong. Deze stad is bekend door de aanwezigheid van goud. Tijdens de goldrush in 1850 was dit the place to be. De hele stad staat heden ten dage ook nog steeds in het teken van goud en de goldrush. Wij zijn naar een soort themapark gegaan, waar een stadje uit 1850 is nagebootst. We hebben onder andere naar goud gezocht (en wat gevonden!), gezien hoe kaarsen en lollies werden gemaakt en we zijn met zijn drieen in klederdracht op de foto geweest. Het was echt superleuk!

Gister heb ik helaas 'afscheid' moeten nemen van mijn Zwitserse vriendin Sarah. Zij gaat samen met haar vader 4 weken reizen! Was wel even moeilijk om gedag te zeggen, maar we gaan elkaar zeker weer opzoeken.

Daarna was het weer aan de leer voor mijn 2de en tevens laatste examen, die ik vanochtend had: human structure and function. Ditmaal 80 multiple choice vragen en hoewel het moeilijker was dan ik had verwacht, ging ook dit heel niet slecht. Moet ook in the pocket zijn! Helemaal goed dus. 9 juli krijg ik van beide examens de uitslag, dus het is nog even afwachten voordat ik het zeker weet.

Na het tentamen hebben Narelle en ik onze 'vrijheid' gevierd met een theetje en een muffin! Heerlijk. Daarna zijn we met zijn tweeen naar de film geweest: the proposal. Een goede en grappige film, zeker een aanrader! Daarna hebben we lekker gesport.

Ik heb zojuist mijn koffer ingepakt die ik terug ga sturen. Een koffer vol boeken, souveniers en overbodige kleding haha. Een kilootje of 30.....whoeps! Morgen pak ik de spullen in die ik mee neem tijdens het reizen.

Een paar uur geleden is mijn familie; mijn moeder, vader, broer en oma, het vliegtuig opgestapt en ze zijn nu onderweg naar Hong Kong. Daar stappen ze over op een vlucht naar Melbourne! Morgen, 20.30u Aus tijd komen ze aan! Ik ga dan ook uiteraard naar het vliegveld om ze op te halen! Spannend hoor en superleuk om ze weer in het echt te zien! We overnachten van zaterdag op zondag op het vliegveld en zondagochtend rijd ik ze terug naar Geelong en zal ik ze rondleiden op de campus. En daarna is het tijd voor mij om de campus te verlaten :(....
Het verlaten van de campus is echt bittersweet. Ik heb het enorm naar mijn zin gehad en ik heb een stel prachtige mensen ontmoet. Het zal moeilijk worden om afscheid te nemen van mijn Australische vriendin Narelle...ze is echt schat! Hopelijk zie ik haar ooit nog eens terug. Gelukkig hebben we nu wel dingen als facebook en skype! Dat maakt het een stuk makkelijker om in contact te blijven!

Na zondag blijven we nog 4 dagen in Geelong, dan gaan we naar Sydney voor 6 dagen en dan Brisbane voor 11 dagen! Helemaal zin in!

Goed, ik word geroepen door Narelle...we gaan ijs eten! Tot de volgende update!

Veel liefs,
Michelle

Reacties

Reacties

ellen aka je tante

meis wat is de tijd gevolgen.Veel plezier met rondtrekken en sterkte met afscheid nemen!!!xx

Monique

Hey Michelle, wat een supertijd heb je daar en wat knap hoe je het allemaal doet ook met je studie! Ga lekker genieten van je familie en van de rest.

Lieve groetjes

Madelon

Heey Mies,

Heb net je foto's bekeken, wat een gaaf!!
Ik ben gisteren weer thuis gekomen, jij hebt nog een lange/mooie tijd voor de boeg.
Heel veel plezier en succes.

Kus, Maad

Ellen aka Butterfly

Hey hey! Super om alles weer te horen en die foto's.. wooohooooo!!!!
Have fun and take care!
XXX

Ri

Hey Mich,

Wat jammer nu moet je je vertrouwde plekje verlaten: de campus, je vriendinnen, je kamer. De tijd is echt zoo snel gegaan! Maar wel heerlijk dat je je gezinnetje weer ziet :)! En lekker rondreizen is natuurlijk ook geweldig. Geniet lekker met z'n 5en! Je gaat vast nog veel meer zien. Ik hoop dat je ons binnenkort nog een x kunt updaten!

Veel liefs

Tessa

Hey Mich!

Wat gaat de tijd toch snel he?? Niet normaal! Nou ben je alweer aan t rondreizen! Hoe was het om je ouders weer te zien?? Nou geniet lekker met zijn allen en te leuk dat je hun nu ook alles kan laten zien!

Heel veel plezier!

Dikke kus

Mama

Inmiddels is bekend dat ze alle tentamens en assignments met zeer goed gevolg heeft afgelegd!! Way to go girl!!
Het 'koffer'-verhaal is een soap geworden, die uiteindelijk, na vele bange momenten, door onze Ri opgehaald kon worden op Schiphol en inmiddels hier in huis staat. Wat een gedoe was dat!! Destijds vreselijk, maar uiteindelijk wordt het ongetwijfeld een familie-anecdote.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!