Michelle a.k.a. Aussiemies over ME/CVS!

Verhuizen, Lorne, Kaketoes, Koala's en Helicopters

Lieve allemaal,

Wat gaat de tijd toch snel! Ik zit hier al weer bijna 3 weken...

Vorige week heb ik een redelijk rustige week gehad.
Van zondag op maandagnacht heb ik erg slecht geslapen. Ik bleef maar dromen over de bosbranden. Er zijn hier nog steeds enkele branden die nog niet onder controle zijn. Morgen wordt het 38 graden en ze zijn erg bang voor nieuwe branden. Laten we hopen dat er niets nieuws ontstaat!

Op maandag ben ik met de ouders van Sharlene Geelong in gegaan. Ze hebben me het stadion van de Geelong Cats laten zien (Aussie rules football) en the waterfront (Geelong ligt aan het water en de boulevard noemen ze waterfront).

Op woensdag ben ik met Sharls eerst naar een goede vriendin van haar gegaan. We hebben daar heerlijk geluncht en we zijn daarna doorgereden naar het strand. Daar hebben we een strandwandeling gemaakt. Het heerlijke aan de stranden in Australië is, dat er praktisch geen andere mensen zijn. Je hebt vaak het hele strand voor je alleen! Heerlijk rustig dus.

Op donderdag ben ik al mijn spulletjes weer gaan inpakken, aangezien ik vrijdag naar de campus zou verhuizen. Vrijdagochtend rond 10.00 uur werd ik dan ook opgehaald door Jackie en haar zoontje. Zij hebben me naar Deakin gebracht. Daar aangekomen moest ik me op 2 verschillende plekken inchecken. Ik kreeg mijn bedding pack en mijn sleutel en ik gaan met die banaan: op naar mijn kamer. Ik zit in gebouw Collins, op de derde en tevens hoogste verdieping, in kamer 005. Naast mij zit sinds maandag een andere internationale student: Sarah uit Zwitserland. De kamer links van mij blijft leeg, maar er komen op de verdieping nog wel 2 Aussies te wonen. De badkamer is schuin tegenover mijn kamer en de keuken is een trap omlaag. Verder zit ik echt perfect gelokaliseerd op de campus. Ik zit op 2 minuten wandelen van alle belangrijke gebouwen af, dus dat is echt goed geregeld! Mijn kamer is ongeveer 4x4m en heeft een groot bureau met telefoon, een boxspring, een ladekastje en een inbouwkast. Ik heb zelf nog geregeld dat ik een bar fridge op mijn kamer heb, zodat ik ieder geval niet het risico loop dat mijn eten gejat wordt.

Nadat we dus eerst mijn kamer hadden bekeken, hebben we alle spullen naar 3 hoog gesleept. Daarna zijn we naar het shopping centre gegaan dat op 5 minuten rijden van de campus ligt. Daar heb ik alle eerste benodigdheden gekocht (zoals een lampje, internetkabel, ventilatortje, eten en drinken, schoonmaakspullen, kledinghangers etc). Bij terugkomst heb ik eerst alles opgeruimd en mijn eigen kamertje ervan gemaakt.

In het weekend was het erg stil op de campus. Alles was dicht en alleen de internationale studenten (4 in mijn gebouw, dat 60 mensen kan huisvesten) waren ingetrokken. Ik zat dus helemaal alleen op de 3de verdieping. De zaterdag bestond dan ook vooral uit computeren, wandelen, computeren, wandelen, computeren etc. Zondag ben ik daarom dan ook maar naar Jackie gegaan. Dat was toch wel erg fijn, een beetje aanspraak!

Van maandag tot woensdag was de Beach Orientation Trip naar Lorne. Dit was een kennismakingstrip voor alle internationale studenten van de 4 campussen van Deakin (zo'n 200 mensen). Op maandag hebben we vooral informatie gekregen en zijn we naar Lorne gereden. Lorne is een plaatsje dat langs de Great Ocean Road ligt. Het is vooral gericht op backpackers en surfers en is niet heel groot, maar wel erg gezellig. Ik verbleef met 4 andere meiden in een stacaravan op een caravanpark. Daar was het vergeven van de wilde kaketoes!! Was heel gaaf om die van zo dichtbij te zien.

Op dinsdag hebben we enorm veel gedaan. We begonnen 's ochtends met surfen: dat was echt onwijs gaaf. Het is heel zwaar, maar ook echt verslavend. Je blijft het proberen. Na 2 uurtjes moesten we weer het water uit en hadden we even tijd voor de lunch. Daarna konden we kiezen uit Aussie rules of yoga. Ik heb gekozen voor yoga en heb dus een uurtje lopen rekken en strekken. Daarna was het meteen door naar een 2 uur durende hike door het Great Otway National Park. Dit is deels regenwoud en deels eucalyptuswoud. Het was erg mooi om er doorheen te lopen. De natuur is daar zo puur en ongerept, prachtig. Na ongeveer anderhalf uur kwamen we uit op een pad naast de oceaan, waar we echt een geweldig uitzicht hadden. Bij aankomst op de pier van Lorne had een visser de kop van een haai tentoongesteld...very impressive!

Woensdag zijn we al vroeg de bus in gegaan op weg naar London Bridge en the 12 apostels. Dit zijn rotsformaties in de oceaan. Op de weg ernaar toe reden we door eucalyptuswoud en op een gegeven moment zagen we wilde koala's!!!! We zijn daar even gestopt zodat iedereen foto's kon nemen. Deze koala's zien er toch wel heel anders uit dan die in de dierentuin hoor. Hun vachtkleur is anders en ze zien er ook echt verwilderd uit. Het kon ze overigens echt niets schelen dat wij er waren. We stonden op nog geen 3 meter afstand en ze bleven gewoon lekker zitten!

Daarna de bus weer in en op naar London Brigde. Enkele tientallen jaren geleden kon je vanaf het land over een ‘rotsbrug' naar de rotsformatie in de zee lopen. Echter, op een gegeven moment is die brug ingestort en nu is London Bridge dus eigenlijk geen Bridge meer. Het is echter wel enorm mooi om te zien en daar zie en hoor je pas echt de kracht van de oceaan.

Vervolgens zijn we weer teruggereden naar de 12 apostels. Ik had al gespot dat er helicopter tours waren en op de plek waar bij stopten werden deze ook aangeboden. Samen met 2 andere meiden ben ik de helicopter in gegaan en hebben we 10 minuten boven de 12 apostels gevlogen, wat echt een supergave ervaring was. Het uitzicht was adembenemend, echt prachtig. Daarnaast was het voor mij de eerste keer dat ik in een helicopter vloog, dus dat was ook een ervaring.

Na deze enerverende middag zijn we terug gereden naar de campus. Samen met een Nederlands meisje heb ik toen nog wat boodschappen gedaan en zijn we uit eten geweest (aangezien de bus pas 2 uur later weer terug reed).

Vandaag en morgen heb ik mijn enrolment. Dit houdt in dat ik mijn universiteitspas krijg, dat ik mij moet inschrijven voor de vakken die ik wil doen en dat ik mijn rooster moet opstellen. Verder ga ik morgen naar het Aboriginal cultural centre, waar we onder andere gaan leren hoe we een boomerang moeten gooien en we krijgen een didgeridoo performance.

Wat ik van het weekend ga doen weet ik nog niet. Ik denk niet zo heel veel, lekker even bijkomen van deze week! Zondagavond ga ik wel naar een concert van Bec Lavelle in Geelong.

Volgende week heb ik nog een weekje vrij. Er zijn plannen om misschien naar Tasmania te gaan, maar daar is nog geen zekerheid over. Ik wil zowiezo nog naar Melbourne. Maandag 9 maart start ik met mijn lessen (ma - do, in totaal ongeveer 10 uur in de week, vrijdag vrij).

Ik hoop dat alles daar in Nederland goed is!! Mocht je mijn adres/telefoonnummer willen hebben, laat het dan even weten. Foto's van mijn avonturen upload ik uiteraard zo snel mogelijk (+ wat landkaartjes om een idee te krijgen waar ik ben geweest).

Tot schrijfs,

Dikke kus,
Michelle

Reacties

Reacties

Ellen4711

Wow Mies! Jij hebt het druk gehad!! Wel supertof hoor, al die verhalen van je!
En wat bof je toch dat je Jackie en Sharls in de buurt hebt ;)
Dikke kus en liefs van ons xxx

MirandaG

Wat klinkt dat heerlijk zeg, geniet van je weekje vrij en dan leer ze.

Liefs,
Miranda

ellen aka je tante

Meis, wat een ervaringen en wat heb je een hoop gedaan!!!
je foto s zijn erg leuk hoor en die koala s ahhhhhhhhhhhhhhhhh

Ruth

Hoi Meiske, wat super allemaal joh, leuk om zo je verhalen te lezen..... was ik maar een klein vliegje/muisje die in je koffer was gekropen, had ik ook alles van kortbij kunnen beleven.
Vindt het zo leuk voor je ga nu je foto's bekijken. Geniet ervan en tot de volgende ronde

Nienke

Hey Mies!
Wat klinkt dat weer goed allemaal! Leuk dat je zoveel tijd hebt om de omgeving te zien! En supergave foto's zeg! Geniet ervan, dan doen wij dat met je mee!
xxx

Lonneke

Hey Michelle! Nou dat klinkt goed, fijn om een eigen kamertje te hebben en dat lekker in te richten niet??! Is de campus daar ook een stad op zich? Hoe zijn de andere internationals, al veel nieuwe facebook vrienden erbij ;) Ik verwacht binnenkort wel de partypics te zien hahaha. Geniet! xxx Lon

Mama

Heerlijk om jouw belevenissen op allerlei manieren te kunnen volgen.!!!
Dikke kus, Mama

Oma

Lieve Michelle,
Wat een avontuur,zeg!!!!
Heb net je verslag gelezen en de foto's bekeken.Kon ze gisteren niet openen.
Morgenochtend ga ik naar Alphen om met Papa en Mama bij het reisbureau het een en ander te regelen.
Liefs, Oma.

Marcel

Hé Michelle,
Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt. Kan haast ook niet anders met al die leuke gebeurtenissen.
Leuke site, foto's en verhalen. We blijven je volgen.

Blijf genieten. Groet vanuit Alphen.
Marcel, Saskia, Sanne en Maaike (MSSM)

Ri

Hey Mich,

Hartstikke leuk! Al veel gezien dus in best wel een korte tijd.. Heb je al zin om met je vakken te beginnen? Nog maar goed genieten van je dagen vrij hoor, straks heb je het misschien wel druk. Echt erg van die bosbranden, hier kunnen we ook alles volgen. Gelukkig is het niet te dicht bij jou! En wat vet die helikoptervlucht!! Vast een geweldige ervaring. Nou geniet lekker van je eigen kamer en van alles wat je mee gaat maken! Nu ff je pics bekijken :)!
Liefs van Ri

Marja

Hoi Mich,
Wat een geweldige belevenis al die tochten, wat heb je al veel gezien, leuke foto's, nog een paar dagen en dan weer aan de studie, je hebt wel een lekker lang weekend,geniet maar lekker van alles.
liefs george en marja

petra

hey michelle!!

wow wat een super verhalen allemaal joh!!
volgends mij heb jij daar echt de tijd van je leven!!!
ik dacht ik moet toch eens even kijken wat je allemaal aan het beleven bent daar!!!
heel veel plezier nog!!!en geniet er lekker van!!!
groetjes xxx petra

Carol aka Pleya

Wat een avonturen maak je mee zeg! Heerlijk om te lezen, zeker voor iemand die aan huis gekluisterd is.
Heb een 3-dubb. beenbreuk aan mijn lamme onderbeen dus voorlopig niet verder dan bank en bed.
Ah tis fijn om te lezen hoe je geniet! :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!