Michelle a.k.a. Aussiemies over ME/CVS!

No worries, Mate!

Lieve allemaal,

Nou ik ben veilig in Australie aangekomen hoor!!

Donderdagochtend 7.57u vertrokken we uit Alphen richting Schiphol airport. Ondanks de file waren we er ruim op tijd, kon ik zonder in de rij te hoeven staan zo inchecken en hoefde ik ook nog eens niets te betalen voor het overgewicht. Later begreep ik waarom: het vliegtuig was lang niet vol!!

Na even wat te hebben gedronken met de familie op het vliegveld, ben ik even na 10 uur door de douane gegaan. Pff was wel raar hoor om me paps, mams en broertje gedag te zeggen!!
Vanaf 11 uur konden we boarden, dus na een bagegecheck en 20 minuutjes wachten kon ik het vliegtuig in. Zoals ik al zei, het vliegtuig zat lang niet vol en ik had dan ook 3 stoelen tot mijn beschikking. Heb dus lekker kunnen liggen en gewoon mijn ding kunnen doen. Om 12 uur vertrok het vliegtuig richting Kuala (Koala?) Lumpur, waar ik 11 uur en 20 minuten later en 10.116km verder landde. De vlucht was enigzins raar, om 15.30u was het al donker buiten en de maaltijden in het vliegtuig waren afgestemd op Kuala Lumpur tijd, dus voor onze lunch, kreeg ik diner. En voor ons diner, kreeg ik ontbijt.
De laatste 4 uur van de vlucht vond ik erg lang duren. Ik had hoofdpijn door de airco, was wat moe en had het gewoon een beetje gehad. Maar ook die 4 uur gingen voorbij en om 06.35u Kuala Lumpur tijd ben ik netjes geland. Toen 3 uurtjes wachten op de volgende vlucht. In die drie uur was ik erg moe, want het was immer 0.00 - 03.00 nederlandse tijd. Om 09.50u vertrok het tweede vliegtuig - wederom niet vol, en ook weer meerdere stoelen tot mijn beschikking - naar Melbourne. Deze vlucht was goed te doen, wel wat meer turbulentie, maar verder ok. Na de Timor zee te zijn overgevlogen zag ik ineens land: Australie!!! Ik was er gewoon, weliswaar in de lucht, maar ik was er wel!! De 3 uur die volgden heb ik alleen maar pure outback gezien, geen mens of dier te bekennen. Ongelooflijk!! Uiteindelijk landde ik 7 uur en 20 minuten later en 6264km verder (20.45u Aussie tijd, 10.45u NL tijd) in Melbourne. Was wel raar hoor om er dan eindelijk te zijn!

Ik werd opgewacht door Sharlene, Steve, Britt en Jackie. Het was meteen vetrouwd en gezellig en we zijn in een uurtje tijd teruggereden naar Clifton Springs, de woonplaats van Sharlene. Ze wonen in een typisch Brits/Aussie huis, gelijkvloers, met typisch Britse decoratie, met een grote veranda en uitzicht op de baai. Mijn kamer is mooi groot, met eigen badkamer, een bank, een computer en heel belangrijk: een ventilator!!! Het is vandaag gewoon 44 graden geweest!!! Is dat een vuurdoop or what?

Vanochtend, na een nacht met een kleine 3 uurtjes slaap (nu dus in totaal 5 uur slaap in 48 uur), heb ik eerst mijn ouders en broer ffies gebeld en vervolgens ontbeten. Daarna heeft Steve me meegenomen voor een ritje langs de zee (ocean road) en zijn we op wat uitkijkpunten gestopt. Ook meteen maar even in de aussie-zee gestaan!!! Het ziet er allemaal prachtig uit hier: blauwe zee, mooi strand, prachtige natuur, mooie heuvels (beetje Toscane achtig) en hele vriendelijke mensen. Steve vertelde dat dit gebied semi-rural is. Dus er zijn aardig wat boederijen, landweggetjes en 4wd's te vinden!! Ik heb een paar mooie foto's genomen, maar ik moet die eerst nog even overpompen, dus die houden jullie nog tegoed. Toen we weer terug waren heb ik wat tv gekeken, gelunched en daarna ben ik naar mijn bed gegaan. Het was voor mij immers midden in de nacht en aangezien ik vannacht slecht heb geslapen, was ik erg moe. Gelukkig sliep ik vrijwel meteen en heb ik zo'n 2,5 uur - heel diep - geslapen. Heb wel 30min nodig gehad om weer - geheel plakkerig en zweterig door de hitte - echt bij de wereld te komen haha. Er was intussen wel een flinke wind (of eigenlijk meer storm) opgekomen die wat verkoeling heeft gebracht. Daarna nog wat tv gekeken in de kamer die voorzien is van airco en de cadeautjes gegeven aan de familie. Rond 16.00u plaatselijke tijd begonnen mijn ogen al weer dicht te vallen, dus rond 17.00u ben ik weer ffies op bed gaan liggen en geprobeerd (maar tot 5x toe gefaald) om wakker te blijven.

Ik ben net klaar met het avondeten en nu zit ik dit te typen. Ik ben nu gelukkig wel weer wat minder moe dan vanmiddag en ik hoop nu gewoon de aussie-nacht te kunnen slapen.

Al met al, een hoop meegemaakt en gedaan in de afgelopen 48 uur. En er zit nog een hele hoop aan te komen!!

Dank jullie wel allemaal voor jullie lieve smsjes en berichtjes hier op de site!!! Erg lief!!

Tot de volgende update! En onthoud: No worries, mate!

Veel liefs,
Michelle

Ps: bovenstaand berichtje heb ik gisteravond geschreven. Helaas lag het internet eruit toen ik het wilde posten. Inmiddels heb ik zo'n 6 uur geslapen vannacht en voel ik me aardig goed. De temperatuur is een stuk gezakt, het zal zo'n 25 graden worden vandaag. Heerlijk.

Reacties

Reacties

Maritta

Hey Michelle,

Tof zo'n snelle update! Wat heb je al veel gedaan in zo'n korte tijd! Tof ook dat je gelijk mee wordt genomen op sightseeing. Met dat tijdsverschil erbij kan me voorstellen dat je moe wordt. Fantastisch die 44 graden (ik zat laatst in de thermen in een sauna van 45 graden, vond ik al beetje erg warm :p) beter dat het vandaag 25 graden wordt.
Veel plezier met wat jullie nog gaan zien/ondernemen aankomende paar weken voordat je naar de universiteit vertrekt!

liefs Maritta

Ellen

Hoi Mies!
Ik wist natuurlijk al dat je veilig was aangekomen, maar beter om te weten is, dat je al een beetje geacclimatiseerd bent!
Rustig aan de eerste paar dagen hoor!
Ik ben wel benieuwd naar je foto's! Snel een paar ergens posten hehe!
Liefs en tot snel xxx

Carol a.k.a. Pleya

Hoi meissie,

Tjeetjuh wat een lange vlucht heb je achter de rug zeg!! 44 graden? Pfff da's inderdaad een vuurdoop zeg ben je niet verbrand? Kun je zwemmen in de buurt?

Het lijkt me ook een heel vreemde ervaring, eerst hier en dan daar..... nou groetjes aan de meiden enne ik ben razend nieuwgierig naar de pix :)

C*

PS Eh, hier is het Hollands weer: nat, koud en winderig, je mist hier dus nix ;)

ellen

Nou meis, je bent er echt.
Kom nog even bij en dan stort je je gewoon vol in HET avontuur!!!

Suus

Mieske! Heel fijn om te horen dat je veilig aangekomen bent. Kan nog niet echt geloven dat je nu daadwerkelijk ZO ver weg bent hoor! In ieder geval: GENIET! Hoop snel weer iets van je te horen.

Liefs

annie

hi mies,

gelukkig dat je helemaal veilig ben aangekomen. ik heb vandaag je pappa, mamma en oma gezien. ze kwamen gezellig met z'n drietjes eten bij il delicato. hoorde ook van hen dat je veilig was aangekomen, maar dat je nog wel even moest wennen. dat wennen komt vast snel wel. heel veel plezier.

dikke kus annie

Lonneke

Hey michelle! super om te lezen dat je goed bent aangekomen en dat je gastgezin bevalt! Ik ben benieuwd naar je foto's, waarschijnlijk wordt ik jaloers op jouw uitzicht daar met de zee en het heerlijke weer! Geniet ervan en leef dubbel!! Het tijdsverschil tussen ons is volgens mij 15 uur... bij jouw dus al de volgende dag in de ochtend en bij mij nu 's avonds. Raar he?! spreek je snel! veel plezier! xxx Lon

Nienke

Hey Mies!
Wat leuk om zo snel al wat te horen, het klinkt alsof je het nu al lekker naar je zin hebt daar. Wel prettig dat de temperatuur een beetje gezakt is, scheelt een hoop energie. Heel veel plezier maar weer he, geniet ervan!
Dikke kus

Rudolf

Oké, je hebt dan wel een zware reis achter de rug, maar bedenk dat jij in Australië bent en ik morgen voor de klas moet staan ... haha.
Gebruik je nieuwe camera veel hè. Dus ik wil heel snel een schitterende foto zien van een mooie zonsondergang.

Heel erg veel plezier.
Groeten,
ik.

Domi

Lieve Mies,

Wat leuk dat je zo snel een bericht hebt geplaatst! Net als Suus vind ik het maar een raar idee dat je nu echt zo ver weg bent.. Maar wat ontzettend gaaf! Natuurlijk is het even wennen en die reis is een aanslag op je ritme, maar dat komt vast snel helemaal goed. Geniet ervan meis!

Liefs

Vera

Wauw,wat een pracjtige fotos,toch een heel andere wereld hoor,maar door je weblog heeel dichtbij !!!Liefs Vera

SandraT

Fijn dat je goed bent aangekomen, na een vermoeiende reis. Je avontuur is begonnen, geniet ervan!

MirandaG

Wat gaaf om dat te zien zo. Ik kan me voorstellen dat je nog half denkt dat je droomt en snel weer wakker word. Geniet ervan. Dikke knuf, Miranda

gilestined

hallo goed dat je het naar je zin hebt ik had nog nooit van dit blog gehoord leuk dat iedereen nu weet hoe het met je gaat . zo ver en toch dicht bij .Maak er een leuke tijd van groetjes gilestine

Ri

Hey Mich!
Leuk om je verhaal te lezen, fijn dat je goed bent aangekomen en dat je begint te wennen aan alles daar. Ik hoop dat je de komende dagen nog een beetje kan uitrusten! 25 graden klinkt een stuk beter dan die 44 graden haha, hopelijk blijft dat zo!
Veel plezier en lekker genieten..
Dikke kus

savvy

heel veel liefs en hoop dat je engeltje by je is voor good luck charm,love and hugs savvy

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!