Michelle a.k.a. Aussiemies over ME/CVS!

Mijn allerlaatste dag in Australie!

Lieve allemaal,

De dag is dan toch echt aangebroken.....vandaag is mijn allerlaatste dag in Australie!
Ongelooflijk hoe snel die 6 maanden voorbij zijn gevlogen.

5 Februari vertrok ik naar Australie om aan mijn grote avontuur te beginnen. Na een 2 weken bij mijn vrienden te hebben gelogeerd verhuisde ik naar de campus, wat toch wel even wennen was. Vooral het eerste weekend was interessant.....met zijn drieen in een gebouw dat 60 mensen kan huisvesten...tja dat is een beetje lonely haha!
Zodra echter alle andere studenten ook introkken was alles prima. Overall:
De campus....gewoonweg prachtig! De staff....zeer vriendelijk en behulpzaam. De vakken....zeeer interessant! De studenten.....superlief en leuk!Ik heb een paar hele speciale personen mogen ontmoeten die ik nu mijn internationale vrienden mag noemen!

Tussen het studeren door ben ik nog voor een week op vakantie geweest: de welbekende trip van Alice Springs naar Adelaide. Wat een geweldige trip was dat! Dat zal ik nooit vergeten. Uluru (amazing!), Kings Canyon (HEET!), The Olga's (Een hoop vliegen!), slapen in een swag (geweldig!), Coober Pedy (hmm, zeer interessant), Quorn (grappig), Flinders ranges (prachtig en een achievement rijker).Het eindpunt van die trip, Adelaide, is nu mijn favoriete stad geworden. Was een prachtige stad is dat! De gebouwen, de mensen, het stadsleven, de natuur....yep helemaal top!

Tegen het einde van het semester ben ik voor 4 dagen naar Perth gegaan, wat ook een super trip was. Ik had wederom de mogelijkheid om met vrienden op te trekken, wat enorm leuk was. Perth is een prachtige stad en rottnest island was een echt bounty island!

Het semester sloot ik af met assignments en exams. Gelukkig kan ik nu zeggen datik alles (ruim) heb gehaald, dus ik ben helemaal blij!
Na in de laatste week op de campus elke dag wel afscheid te hebben genomen van iemand, vertrok ik zelf op 21 juni. De dag ervoor had ik echter mijn ouders, oma en broer van het vliegveld gehaald en ik was blij dat ik hun nog kon laten zien waar ik die 4 maanden heb gewoond.

Daarna volgde 3,5 week reizen met de familie. Iets wat ik als super heb ervaren. Ik ben zo blij dat ik jullie heb kunnen laten zien wat een prachtland dit is! Hihi en zo weten jullie tenminste ook waar ik het over heb als ik over 3 maanden er nog steeds elke dag over praat ;).
De dagen in Sydney waren geweldig. Wat een enorm imposante stad is Sydney en de haven....prachtig. Na Sydney zijn we naar Brisbane gevlogen wat ook een leuke stad is. Vanuit daar hebben we Australia Zoo, Hervey Bay, Fraser Island en de gold en sunshine coast gedaan. Dat waren allemaal prachtige ervaringen.

Terug in Brisbane heb ik mijn familie uitgezwaaid en begon een 3de avontuur voor mij: 6 weken alleen reizen! Backpacken? Hmm nee niet echt....ik heb de luxere versie van backpacken gedaan: gewoon met een koffer. Zooooveeel makkelijker haha!
Na 3 dagen Brisbane - waarin ik nogmaals naar Australia zoo ben geweest - stapte ik voor de eerste maal op de Greyhound bus, die mij in 14 uur naar Rockhampton heeft gereden. Rockhampton....tja wat zal ik daar eens over zeggen....stelt niet veel voor. Ik denk dat je het kan omschrijven als een echt outback stadje. Vanuit Rockhampton heb ik een 3-daagse farmstay gedaan wat wel supergaaf was! Paardrijden, hekken repareren, een farm-sunset, overal wilde kangaroes, koeien melken, eieren verzamelen....wat wil je nog meer?! Helemaal top.

Vanuit Rockhampton ben ik doorgereisd naar Airlie Beach, van waaruit ik2 dagen en 2 nachten op een schip rondom deWithsunday Islands heb gevaren. Het zijn prachtige eilanden en Whitehaven beach isstunning! Het snorkelen was ook erg mooi en indrukwekkend.

Daarna door naar Townsville - Magnetic Island. Magnetic Island...jaaa een echt vakantie eiland. Ik heb daar dan ook heeeeerlijk gerelaxed! Het lot zorgde ervoor dat ik in dezelfde bungalow terecht kwam als een stel die ik op de farmstay ook had ontmoet. Een geweldiglief stel en ik ben blij hen nog een keer te hebben ontmoet (en later in Cairns weer!).

Vanuit Magnetic Island ben ik voor de laatste keer op de Greyhound bus gestapt voor de 6 uur durende tripnaar Cairns. Cairns was echt weer een grotere, gezellige stad.Daar heb ik een 2 daagse trip naar Cabe Tribulation gedaan. Het was heel indrukwekkend om in het oudste regenwoud van de wereld de lopen. Wat een pracht!

Vervolgensben ik het vliegtuig opgestapt naar Darwin, waar ik een 3 daagse tour door Kakadu en Litchfield national Parkheb gedaan. Wederom stunning! De natuur inAustralie is niet te beschrijven....het is zooo divers, zo anders, zo prachtig. De Outback....daar ben ik toch wel een beetje verliefd op geworden...het is zo weids...zo rood (!)...zo heerlijk warm....zo niks maar toch zo iets! Uniek!

Vanuit Darwin ben ik 's nachts naar Adelaide gevlogen. Ik wilde nog heel graag wat meer tijd daar doorbrengen.Ondanks een keelinfectie heb ik daar toch 4 heerlijke dagen door kunnen brengen! Het is en blijftmijn favo stad!

Vanuit Adelaide ben ik in een uurtje naarMelbourne gevlogen (serieus, is het opstijgen niet waard....jezit net op 10km hoogte en dan ga je al weer landen hahaha).Ik ben bij aankomst in Melbourne meteen doorgereisd naar Geelong waar ik nog 10 dagen bij dezelfde vriendenheb doorgebacht., waar ik mijn eerste 2 weken in Australie heb doorgebracht.Gister en eergister heb ik auto gehuurd enhebik wat door de omgeving gereden en heb ik nog eenmaal de campus en mijn vrienden bezocht. Dat was super.

En nu....nu is het vrijdagochtend en ik heb al mijn spullen ingepakt. Klaar om te gaan zou je zeggen? Hmmmm dat weet ik zo net nog niet hahaha. Neee, ik kijk ererg naar uit mijn familie en jullie allemaal weer te zien! Maar het zal toch wel moeilijk worden om dit land te verlaten! Het heeft mij zoveel goedsgebracht.....het afscheid zal bittersweet zijn!

Morgenochtend om 10u vetrekken we richting vliegveld.....15.00u vlieg ik in 8 uur naar Kuala Lumpur. Daar heb ik een 3 uur durende stop en dan vlieg ik in 13 uur (OMG!) naar Amsterdam, waar ik zondagochtend vroeg aankom:D!

Dus....tot heeeeeeel snel allemaal!

Heeeeel veeel liefs vanuitAustralie,
Michelle

Reacties

Reacties

Maritta

Haha goede samenvatting, klinkt helemaal super jouw tijd in Australie! Kan me zooo voorstellen dat je niet weg wilt! Goede reis toegewenst, en tot gauw!

xox

Carol aka Pleyade

Hoi Mies,

Die 6mnd zijn zeker omgevlogen, tijd is zo subjectief ;) Je hebt prachtige dingen gezien, meegemaakt en dito mensen ontmoet. Wat meer kan een mens zich wensen? :)

Bedenk dat elk afscheid ook weer plaats maakt voor nieuwe ontmoetingen.

Enne ....... een klein stemmetje diep in mij zegt dat dit niet jouw enige & laatste keer is geweest naar Aussie-land.

Goede reis en behouden aankomst!

Knuf, C*

Mama

Wat een geweldig mooie samenvatting van ZEVEN (hoor geen 6) maanden Australië. Het land waar je absoluut naar toe wilde, vanaf de dag dat je wist dat dat land bestaat. En nu heb je al die duizenden en duizenden grote en kleine herinneringen verzamelt die je voor de rest van je leven meedraagt. Een ervaring die niemand jou ooit af kan nemen en die je ook weer vormt tot de persoon die je bent.
Ik weet zeker dat het afscheid morgen bittersweet zal zijn...........je raad nooit wat er nu gebeurdt.........ik zit te huilen. Ik voel zo hoe jij je voelt en zult voelen tijdens de laatste uren in jouw Australia en als je morgen vertrekt. Laat de gevoelens de vrije loop. Het is goed!!! Ik weet zeker dat, als je bij het raam zal zitten, je de hele tijd naar buiten zult kijken en het prachtige continent onder je ziet doorglijden.
Uiteraard zijn wij zondagmorgen om je op te halen op Schiphol. En lieverd...............je praat maar zo veel als je wilt, zo lang als je wilt over jouw Aussie-tijd!!!! Dat zal echt niet vervelen hoor.
Dikke kus, goede reis en tot zondag op Schiphol.
Lub ya!!!! Mama

oma

Lieve Michelle,

Heb genoten van je mooie uitgebreid verslag van jouw tijd in Australie,waarvan ik 3,5 week mee kon maken.
Wat hebben we genoten ,het waren heel bijzondere weken.
Ja, en nu breekt voor jou het afscheid aan van een episode in je leven die je wel nooit zal vergeten,maar bedenk al je geweldige herinneringen neem je mee naar huis om ze daar zoveel je wilt terug te halen en heerlijk over te bomen.Ook heb je al die prachtige foto's.
Bij het afscheid op het vliegveld komen wel meer traantjes te voorschijn,dat hoor er wel zo'n beetje bij . Het overkwam mij tenminste ook in Brisbane toen jij achter bleef.
Nu wens ik je nog een heel goede reis.en succes met al je bagage ,hoeveel overgewicht is het geworden?????
Probeer de 2de etappe zoveel mogelijk te slapen ,dat scheelt voor de jetlag, is mijn ervaring.
Hoop je snel te zien!!!!!!!!
Liefs,dikke kus , Oma

Vera Fristedt

Hoi Michelle ,Tjee wat is die tijd voorbijgevlogen,ik heb met heel veel plezier jouw avontuur in Australie gevolgd!!Goeie reis terug! Vera Fristedt

Rudolf

Welke van de duizenden foto's ga je gebruiken in je digitale fotoalbum? Je zal ze maar moeten uitzoeken. Succes ermee.
Jemig, wat heb jij een prachtige 7 mnd gehad (volgens je moeder dus 7, en moeders hebben altijd gelijk).

;)
Rudolf

Ruth

Hoi lieve Michelle, een ding is zeker je hebt een geweldige mooie tijd gehad in Australie.... wauw... deze herinnering nemen ze je niet meer af... dank je voor het delen van je verhalen en je foto's..... hoop een keertje mee te mogen maken dat je de verhalen ook tegen mij/ons kan/wil vertellen..... Sterkte met het afscheid nemen van je vrienden/vriendinnen...... en geniet van het warme onthaal in Nederland.. bij je familie en de vrienden/vriendinnen die je hier al die maanden hebben moeten misssen......
Tot gauw lieverd...... fijne reis..... en WELKOM IN NEDERLAND

Lonneke

Goede reis!! ehm als je dit leest: fijn dat je weer in nederland bent!! tot gauw, lon

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!