Michelle a.k.a. Aussiemies over ME/CVS!

Torquay, Hersenen, Happy 21st Birthday to me & Dolphin (?) swim!

Lieve allemaal,

Dit keer iets eerder een berichtje! Ik heb al weer zoveel meegemaakt! Zoals jullie inmiddels wel weten, ben ik van de lange updates, dus ga er maar vast lekker voor zitten, want hier komt er weer 1!

Vorige week was het heerlijk weer (25 +, strakblauwe hemel, koel briesje) en dus heb ik veel tijd buiten doorgebracht. Gewoon lekker op een bankje in de zon zitten, heerlijk!

Daarnaast heb ik ook veel gewerkt aan mijn assignment voor Criminologie. Ik doe het over agressie/geweld. We moeten biologische, psychologische en sociologische theorieën loslaten op het onderwerp, om vervolgens te kijken of die theorieën een verklaring kunnen bieden. Het grappige is dat ik 2 jaar geleden voor Organisatiewetenschappen ook een paper over agressie heb geschreven en waar ik ook de voorgenoemde theorieën in heb gebruikt…en ik wist dat dus echt niet meer! Maar dat is natuurlijk wel heel handig voor deze opdracht en het is ook best geinig om naar je eigen onderzoek te kunnen verwijzen!

Zaterdag was het wederom heerlijk weer en na eerst hard aan mijn assignment te hebben gewerkt, ben ik ‘s middags samen met Narelle (Aussie) en haar vriendin Fiona naar Torquay gegaan. Torquay is 1 van de bekendste surfstranden in Australië en ligt op slechts 15 minuutjes rijden van mijn campus. Ze hebben daar letterlijk een straat vol met surfshops en surfoutlets: surf-heaven dus! We hebben heerlijk rondgestruind in de winkeltjes en ons tevens verbaasd over de belachelijke prijzen (al valt het weer heel erg mee in vergelijking met Nederland). Daarna hebben we met een ijsje in de hand genoten van het strand en de zee. Na de fish and chips shop te hebben bezocht en de meeuwen te hebben gevoerd zijn we weer terug gereden naar Geelong. Narelle wist een mooie uitkijkspot over de stad en dus zijn we daar nog naar toegereden. Nou, ze had niks teveel gezegd! Het was inmiddels donker en dus keken we uit over een lichtjeszee. Prachtig!

Zondag was mijn leerdag, maar het was zulk lekker weer dat ik om de zoveel tijd naar buiten werd getrokken. De hemel is hier zo diepblauw tijdens een warme dag, ongelooflijk!

Maandag had ik mijn 2de practical van Human Structure & Function! Dit keer ging het over hersenen en dus hebben we daadwerkelijk de hersenen van een schaap ontleed! Prachtig en zeer fascinerend om te zien hoe hersenen er in het echt uitzien en hoe ze voelen (de hersens van een schaap zijn qua structuur bijna identiek aan die van de mens). De hoeveelheid detail binnen in je hersenen is ongelooflijk. Wist je bijvoorbeeld dat er een stukje hersenen aan de achterkant van je hoofd zit wat precies op een bloemkool lijkt? Overigens, ik heb nu wetenschappelijk bewijs ter onderbouwing van mijn argument dat schapen dom zijn! De frontal lobe – daar waar de hogere intelligentie zich bevindt – van een schaap is stukken kleiner dan die van bijvoorbeeld de mens. Dus schapen doen niet alleen dom…ze zijn het ook gewoon!
Daarnaast kreeg ik tijdens deze practical mijn eerste echte Aussie cijfer! Ik heb namelijk een 9.3 (of 93%) voor mijn eerste practical! Dat noem ik nog eens een opsteker!

Later op de dag liep ik langs de mailbox en daar zaten 3 (verjaardags)kaarten voor mij in! 1 van papa, 1 van mama en 1 van oma! Echt zo leuk en lief!

Dinsdag heb ik mijn verjaardagstaart besteld en ik heb cadeautje-deel-1 gekocht dat ik van mijn vader en moeder krijg: een universiteitstrui!!!
Ook vandaag kreeg ik weer verjaardagspost! Dit keer van mijn broertje en van Marja en George! Geweldig!

’s Avonds gingen Sarah en ik voor het eerst een avondwandeling over de campus maken. We waren nog geen 3 minuten onderweg of we schrokken ons al een hoedje van een konijn dat vlak voor ons langs schoot. Nog geen 15 meter later bevriest Sarah ineens:
“Er loopt daar een beest”
“Waar?”
“Daar!! Het waggelt en heeft een staart. Wat is dat?”
“Hmm, geen idee. Een rat?
“Ieeeeewhl!!!”
“Haha, nee joh. Een wombat? Koala? Wallaby? Echidna? Hmm nee, geen van allen”.
“Goooeeeed, ik geloof dat ik maar hier blijft staan”…..

…PLOF…(er valt iets uit de boom)

Wij beide: “WAAAAHHH” en rennen maar! Hahaha, stelletje dozen. Later realiseerden we ons dat we volgende week allebei in de outback zitten. Pff, wij Europeanen zijn daar toch niet voor gemaakt? Overigens, volgens de experts (Aussies) was het waarschijnlijk een possum.

Woensdag 1 april 2009: mijn 21ste verjaardag! In Australië! Ongelooflijk!
Tja, en hoe moet ik nou omschrijven hoe dat voelde? Leuk, raar, bijzonder, grappig, vreemd, te gek, gezellig en internationaal. Ik denk dat dat een aardige impressie geeft!
’s Ochtends om 7 uur ging mijn wekker al! Ik had met mijn ouders afgesproken om om 7.30 te skypen en dus moest ik er vroeg uit. Ik had ’s nachts rond een uur of 12 al gerommel aan mijn deur gehoord en toen ik ’s ochtends de deur open deed begreep ik waarom: Lizzy, Maria en Sarah hadden mijn deur versierd met ballonnen, happy-birthday-vlaggetjes, slingers en een A3-formaat papiertje met ‘Happy B-day Michelle’. Helemaal geweldig en super lief van ze! Voelde me meteen jarig. Een paar minuten later kwam Sarah al haar kamer uit om mij te feliciteren en ik kreeg toen ook meteen mijn cadeautje: Een mooie kaart met daarin een cheque voor een massage of concertexperience. Helemaal leuk natuurlijk. We hebben daarna samen (licht) ontbeten en om 7.30 was het skype tijd. Toen de webcam aanging zag ik papa en mama die zichzelf met slingers hadden behangen en ze begonnen mij meteen toe te zingen! Dat was echt heel lief en ook wel een beetje grappig.

Na de skypesessie kwam Narelle langs en van haar kreeg ik een mooi fotolijstje met een foto van ons tweeen erin. Wederom een superleuk cadeau. Ik heb daarna nog mijn ‘verjaardagscroissant’ gegeten en ben toen van 9-10u naar mijn lecture gegaan. Ik had die lecture eigenlijk van 13-14, maar Narelle maakte de slimme opmerking dat ik ook de vroege editie kon pakken zodat ik de middag vrij had. Van 10-11 had ik mijn lecture van criminologie en daarna was ik dus lekker vrij!
Ik heb toen mijn taart opgehaald, genaamd chocolate obsession. En ik kan je vertellen, hij was heerlijk. Hierna ben ik wederom langs de mailbox gelopen en daar vond ik weer 2 verjaardagskaarten! Deze keer van Monique en van Sas, Marcel en de kids. Echt super gaaf.

Het was ook deze dag prachtig weer, zo’n 27 graden, lekker zonnetje en een koel briesje, dus ik heb een tijd lang lekker op een bankje in de zon gezeten. Je moet toch wat met je vrije tijd op je verjaardag, niet?

’s Middags kwam Jackie met haar zoontje een uurtje langs. We hebben heerlijk zitten kletsen (en van de taart genoten) en ik heb van haar enorm leuke cadeautjes gehad: een zilveren armband met een hartje, waar je zelf nog meer schakeltjes aan kan hangen. Ze heeft me de eerste 2 schakeltjes al gegeven: ‘21’ en een koala. Zo mooi en lief, was helemaal perplex.
Ik werd toen ook nog door Ellen en de meiden gebeld, wat helemaal een hele grote verassing was. Super leuk, dat had ik helemaal niet verwacht!

’s Avonds was het feestjestijd en kwamen mijn nieuwe, internationale vriendinnen langs om mijn verjaardag te vieren. We hebben het klein gehouden (we waren met zijn zessen), maar het was zeer gezellig en we hebben de grootste lol gehad. Lizzy had toeters en poppers (van die dingen waar je aan een touwtje moet trekken en dan komt er confetti oid uit) meegenomen en dus was het een echt verjaardagspartijtje. Rond een uurtje of 12 liep het feestje op zijn einde en heb ik mijn mams gesmst om haar te feliciteren met haar verjaardag!

Daarna heb ik alle verjaardagswensen gelezen die ik had ontvangen via de mail, e-cards, facebook, hyves, PR en DOF. Iedereen die mij gefeliciteerd heeft via 1 van deze wegen: Ontzettend bedankt! Ik hoop dat ik binnenkort jullie allemaal even apart kan bedanken, maar voor nu doe ik het even zo. Ook de mensen die mij hebben gesmst: enorm bedankt! It is greatly appreciated!!

Al met al was het een zeer geslaagde en bijzondere verjaardag, een verjaardag om nooit meer te vergeten!!

2 april had ik wederom post ontvangen! Ditmaal een ‘Holland’-kaart van Ellen, Sergio, Marilina en Donnatella. Helemaal te gek, alle internationals hebben de kaart goed bekeken en weten nu dus een beetje hoe Nederland eruit ziet haha. ’s Middags heb ik met mijn mams geskyped voor haar verjaardag. Was wederom erg leuk en gezellig.
Aan het eind van de middag ben ik met mijn camera op pad gegaan (over de campus), want er waren enorm mooie en bijzondere wolkenvelden (zie foto’s).

De vrijdag was gereserveerd voor de Dolphin and Seal swim. De mensen die zich hadden opgegeven voor deze activiteit werden rond 7.30 opgehaald met een busje en naar Queenscliff gereden. Daar kregen we een wetsuit, snorkel en flippers aangemeten en gingen we de boot op. Na 20 minuutjes varen kwamen aan op de plek waar we gingen snorkelen. Het water was prachtig helder en zo’n 3 meter diep. Het koraal was erg goed te zien en daarnaast heb ik ook dingen gezien als een stingray (ja inderdaad, dat beest dat Steve Irwin omgelegd heeft), jellyfish (kwallen), seadragons (lijken op zeepaardjes), allerlei vissoorten en zeesterren. Was erg gaaf om een keer te doen.
Daarna zijn we de boot weer opgegaan en na 40 minuten kwamen we aan bij een soort huisje dat midden in de zee staat en waar alle vrijgezellige (en stinkende) zeehonden op liggen. Ook hier mochten we het water in en ik heb op een meter afstand van verschillende zeehonden gezwommen en we hebben elkaar eens goed bekeken. Wat een bijzondere ervaring is dat!
De terugweg stond in het teken van het zoeken naar dolfijnen, maar helaas helaas lieten ze zich vandaag niet zien. De crew van de organisatie had in de afgelopen 14 dagen, 12,5 keer (ze doen 2 tours per dag) dolfijnen gezien en ermee gezwommen, maar vandaag waren ze dus niet te bekennen. Heel erg jammer, maar de crew heeft ons een flinke korting aangeboden als we nog een keer willen. Dat is dan wel weer heel sympathiek. Al met al, was het wel een geweldige ervaring en een mooie dag.

De komende dagen staat in het teken van leren. Ik moet mijn assignment afmaken en daarna alvast wat voorbereiden voor mijn eerste tentamen.

Donderdagochtend om 5.15u vertrek ik naar het vliegveld voor mijn trip van Alice Springs naar Adelaide. Logischerwijs kijk ik hier erg naar uit. Ik ben echt heel benieuwd hoe dat stukje van het land eruit ziet. Zondag de 19de ben ik weer terug in Geelong en dan begint het tweede deel van het semester, en tevens de 2de helft van mijn Australië avontuur. Pff, wat gaat die tijd toch hard!

Jullie horen weer van mij na mijn Easter-trip! Ik hoop dat jullie lekker kunnen genieten van het eerste lenteweer!

Veel liefs,
Michelle

Reacties

Reacties

ellen aka je tante

Nou helemaal te gek weer al die leuke ervaringen .Kan snappen dat je tijd moet zoeken om het op te schrijven!!!
kus

Mama

Waaaaaaaaahhhhhh dat verhaal over die avondwandeling!!!! ik zie het al helemaal voor me.
zeg.....al eens een carriere als schrijfster overwogen??...hihi

Ellen aka Butterfly

Super verhaal, Mies! Ik vind dat je idd super schrijft.. misschien je verhalen bundelen als je weer thuis komt?
Leuke titel zou zijn misschien: "Mies, Dutchie in Aussieland" hahahaha!
Goed om te horen dat je een fijne verjaardag hebt gehad en ik wens je een super Easter trip toe!!
Kus en knuf xxx

Oma

Lieve Michelle,
Wat een gezellige verjaardag heb je gehad en wat heb je al veel beleefd.
Ook wens ik je een fijne trip naar Alice Srings enz.ben benieuwd hoe je het daar vond!!!!! Kan je het ons vertellen.
Liefs en een dikke kus, Oma

Carol aka Pleya

Hoi Mies,

Fijn te horen dat je zo'n gezellige verjaardag hebt gehad en zo hebt genoten. :)

Stadsmensen zijn niet zo gewend om vreemde geluiden uit bomen te horen in de nacht he? haha Er kruipt zoveel rond op deze aaarde ;)

Geniet van je Easter-Trip en wees blij dat je je reis zo hebt beschreven en al die pix hebt genomen want tijd gaat inderdaad rete snel als je naar je zin hebt.

Knuf, C*

Lonneke

Ha michelle! wat een verhaal weer! Wat is trouwens een possum?? Leuk dat je je verjaardag ook gevierd heb met je internationale vrienden! Wel beetje gek he?! Veel plezier op springbreak en we spreken elkaar gauw! x Lon

Marja

Het is hartstikke leuk om je verhaal te lezen, je schrijft
zo gezellig, het lijkt net of we erbij zijn (was het maar waar) Veel plezier op j trip naar Adelaide.
liefs marja

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!