Michelle a.k.a. Aussiemies over ME/CVS!

17 september 2011 – 4 jaar ziek

Vandaag is het precies 4 jaar geleden dat ik ziek ben geworden. Die verkoudheid die overging in migraine, hyperventilatie, een scala aan andere klachten en een (tot op heden) nooit meer overgaande malaise. De klachten die uiteindelijk tot de diagnose ME leidden.

Ondanks dat het niet altijd even makkelijk is geweest de afgelopen 4jaar, is de tijd toch snel gegaan. Ik kan mij alles nog goed herinneren van de afgelopen jaren: de klachten, het onbegrip, de onzekerheid, de doktersbezoeken, de behandelingen, de medicijnen, de zoektocht en het doordrukken tegen beter weten in, het bankzitten, de bezoekjes van familie en vrienden, mijn toch niet aflatende optimisme, de uitdagingen, de lessen, de wil weer alles te kunnen, de acceptatie ......

De afgelopen 4 jaar ben ik vooral bezig geweest met het zoeken naar een diagnose, een behandeling en naar erkenning voor de ziekte die ik heb. In de tussentijd hoopte ik in Australie op een wondertje, maar dat bleef helaas uit. Daarnaast heb ik mij toegelegd op het binnenhalen van mijn bachelor....iets om op terug te vallen mocht ik in de toekomst weer kunnen werken. Hoewel ik in deze 4 jaar ook veel aan de toekomst heb gedacht en heb gedroomd over de dingen die ik graag zou willen (kunnen) doen, heb ik dat nog nooit echt op mijn blog verwoord. Juist als dingen je worden ontnomen weet je ineens wat je heel graag wilt (You don't know what you got till it's gone) en weet je ook ineens hoe belangrijk en waardevol ‘kleine', ogenlijk nietszeggende dingen kunnen zijn. Dus ter afsluiting van 4 jaar ziek zijn en ter ‘kick-off' van de toekomst (die hopelijk een hoop moois te bieden heeft) leek het mij leuk om mijn ‘dromenlijstje' hier neer te zetten! Een lijstje bestaande uit activiteiten die ik graag ooit nog eens zou willen doen en/of meemaken!

Mijn dromen:
- Geneeskunde studeren (en daarmee direct of indirect ME patienten helpen)
- Weer in topconditie raken (= kunnen sporten: hardlopen, fitness, pilates, mountainbiken, hockey)
- Een seizoen in Dames 1 spelen (hockey)
- Opvang verzorgen voor (asiel)honden en katten
- Een jaar puppypleeggezin zijn voor een KNGF geleidehond/hulphond
- Een hond kopen/adopteren
- Cesar Millan's DPC in Californie bezoeken
- Een kat adopteren
- De wereld over reizen:

- Australie nogmaals bezoeken (oa Indian - Pacific treinreis maken)
- Vrijwilligers-/ontwikkelingswerk doen in Afrika
- Canada/USA bezoeken
- Een land in Zuid-Amerika bezoeken

- Concerten/seminars/tentoonstellingen bezoeken
- Cursus fotografie volgen
- Concertartiesten fotograferen (van dichtbij en met goede camera)
- Van begin tot eind de productie van een show/concert meemaken (liefst van RW of TT natuurlijk)
- Cursus Spaans, Italiaans, Frans (en evt. Duits) volgen
- Gitaar leren spelen
- De sterrenhemel bekijken met specialistische apparatuur
- ..............

Kortom: een hoop mooie dromen!

Ik ga mij komend jaar wederom keihard inzetten om te herstellen en hopelijk kan ik binnen afzienbare tijd (dan denk ik aan 5jr?!) weer beginnen aan het waarmaken en vervullen van mijn dromen.

Familie, vrienden....dank voor jullie steun de afgelopen jaren! Super belangrijk!

Liefs,
Michelle

Lieske

Wat heb je dat goed verwoord. Uit je verhaal straalt optimisme en dat is zo mooi om te lezen!
Ik hoop van harte dat je dromen uitkomen, of in ieder geval een deel op niet al te lange termijn!

Mama

Mooi verhaal...in al zijn facetten!! Hoop doet leven!!
Ik ben trots op jou.
XXX
Mama

Gea (@GeaK60)

Mooi blog. Laat zien hoe het is gegaan, maar ook hoe positief je bent gebleven en dus ook nog steeds kunt en wilt dromen. May your wishes come true!

Dikke knuffel, Gea

Kirsten (doejij)

Blijf werken aan verbetering, blijf hopen en dromen en verlies het optimisme wat je hebt nooit!! Ik blijf bewondering hebben voor je houding tav ME. En ik zie wel wat dingen op je lijstje die snel haalbaar moeten kunnen zijn (een kat!). En een kattenopvang staat stiekem ook ergens op mijn lijstje....

Knuffel Kirsten (doejij)

Me-Norma

Volgens mij zijn ME patiënten de positiefste mensen op de wereld ook ik blijf in genezing geloven. Die cursus fotografie heb ik ooit al is gedaan, maar ga graag samen met je naar een concert om foto's te maken. Ben ontzettend blij dat ik je heb leren kennen!

Annemieke

Mooi blog meis! Blijf dromen en wie weet komen ze uit! Ik hoop het voor je en ik ben het eens met Norma dat wij ME-ers positieve mensen zijn en blijven!

Oma

Mijn beterschap's wens voor jou is;

Dat al je dromen eens uit mogen komen!!!!!!!!

Liefs, Oma.

Marijke

Lieve Michelle, wat heb je dit weer mooi en positief verwoord!!! Ook ik hoop dat al jouw dromen mogen uitkomen. Liefs Marijke

Mieke

Wat gun ik je toch dat al die mooie dromen werkelijkheid worden! Ook ik heb al jaren zo'n lijst. Enerzijds soms confronterend en pijnlijk, omdat veel ervan niet gaat. Anderzijds ook iets dat de hoop en het optimisme in leven houdt. Het laat zien dat jij in wezen nog steeds dezelfde persoon met dezelfde instelling bent. Dat heeft deze nare ziekte niet van je af kunnen pakken! Houd dat vast, er komen vast nog veel betere jaren. En nog een goede ME-arts in Nederland erbij kunnen we goed gebruiken ;). Alle goeds en *knuf*, Mieke (Miekje76 ;))

Hilde

Lieve Michelle, Je positivisme siert je!! Doe vooral zo voort, je bent goed bezig meid... Ik hoop samen met jou dat je dromen mogen uitkomen! Don't give up the faith! Liefs, Hilde

Ellen

Het uitspreken/opschrijven is de eerste stap naar het verwezenlijken van je dromen..
Aan je optimisme en wilskracht zal het echt niet liggen!!!
liefs

Maartje

Dag beste Michelle,

wat heb je jouw afgelopen 4 jaar mooi, rakend en herkenbaar verwoord.
En, wat een prachtig dromen en wensenlijstje,
ik wens voor jou dat je dromen en wensen zich zullen ontvouwen in de realiteit.
En tot die tijd: heb vertrouwen en omarm alle grootse kleinigheden, ze zijn van onschatbare waarde!

Hartelijks,
Maartje